Mijn bedrijvenloket

Uw eigen omgeving

Mijn Bedrijvenloket is uw zakelijke gedeelte van het digitale loket. Voor toegang tot 'Mijn bedrijvenloket' logt u in met eHerkenning.
U kunt pas inloggen op Mijn bedrijvenloket als uw bedrijf in de gemeentelijke administratie is opgenomen en u dus een product / dienst van ons hebt afgenomen. Komt uw bedrijf niet voor in onze administratie en gaat u inloggen op Mijn Bedrijvenloket, dan wordt een foutmelding getoond.

Om in te loggen met eHerkenning in Mijn bedrijvenloket heeft u betrouwbaarheidsniveau 2+ (EH2+) nodig. eHerkenning niveau 2+

 

Login button eHerkenning    Inloggen met eHerkenning in Mijn bedrijvenloket

 

Lopende zaken

Bekijk online de zaken die u digitaal heeft aangevraagd en die op dit moment in behandeling zijn bij de gemeente Oost Gelre. Een nieuwe aanvraag of melding kunt u niet via het digitaal loket doen. Daarvoor moet u op deze website zijn bij de Producten. Zoek het product en kijk bij het tabblad Aanvraag hoe u de aanvraag kunt doen. Ga naar Producten en diensten voor ondernemers.

Start u een bedrijf of verhuist uw bedrijf? Meld dit bij de Kamer van Koophandel.

De gemeente krijgt deze gegevens door van de Kamer van Koophandel. Contactgegevens zoals e-mail en telefoon kunt u wel zelf in het bedrijvenloket invullen of wijzigen. Zijn er andere gegevens die moeten worden aangepast? Neem dan contact op met de Kamer van Koophandel. Kijk voor meer informatie over het doorgeven van wijzigingen op de website: www.kvk.nl.

De berichtenbox voor bedrijven

In de berichtenbox voor bedrijven van Mijn Overheid worden geen berichten van de gemeente Oost Gelre geplaatst. Zaken die u in behandeling heeft (gehad) met de gemeente Oost Gelre kunt u inzien in Mijn Bedrijvenloket.

E-facturen

Hoe kan ik een factuur versturen naar de gemeente Oost Gelre?
U kunt uw factuur op verschillende manieren naar de gemeente Oost Gelre versturen:

  • Als e-factuur
  • Als PDF-factuur
  • Per post

Voordelen e-factuur
De voordelen van e-factureren zijn onder andere:

  • Gemakkelijk; de verwerking verloopt automatisch
  • Snellere verwerking; de papierstroom blijft achterwege
  • Nauwkeuriger; geen fouten door handmatige verwerking
  • Goedkoper; geen print- en portokosten

Wat is een e-factuur?
Een elektronische factuur is een gestructureerd, digitaal bestand (maar geen PDF) waarbij alle gegevens altijd op een vaste plek in het bestand staan en hun eigen betekenis hebben. Een e-factuur kan vanuit het ene geautomatiseerde systeem elektronisch worden verwerkt in het andere systeem.

Hoe verstuur ik een e-factuur?
U kunt een e-factuur alleen versturen via het netwerk van Simplerinvoicing. In het netwerk van Simplerinvoicing kunt u ons vinden via het organisatie-identificatienummer (OIN): 0000001813586008000. U kunt een e-factuur op twee manieren versturen:

  • E-factuur vanuit uw (boekhoud)softwarepakket
    Met de meeste boekhoud- en facturatiesoftware die in Nederland verkrijgbaar is, kunt u e-factureren. Controleer of uw ICT-leverancier of –dienstverlener hiervoor samenwerkt met Simplerinvoicing om te kunnen e-factureren naar de gemeente Oost Gelre.
  • Online portalen van dienstverleners via Simplerinvoicing
    Gebruikt u geen (boekhoud)softwarepakket en verstuurt u maar weinig facturen? Dan is het handmatig invoeren van facturen via een online portaal van een dienstverlener binnen het Simplerinvoicing netwerk een mogelijkheid. Deze dienstverleners maken voor u een e-factuur en leveren die af bij de gemeente.

PDF-factuur versturen
U kunt ook een PDF-factuur per mail versturen naar factuur@oostgelre.nl. Stuur altijd één factuur per PDF. In één mail kunt u meerdere PDF’s opnemen.

Factuur per post versturen
U kunt uw factuur per post sturen naar:

Gemeente Oost Gelre
T.a.v. team Financiën
Postbus 17
7130 AA Lichtenvoorde

Vragen?
Neem contact op met team Financiën. Dat kan via (0544) 39 35 19 of factuur@oostgelre.nl.