Dienstverlening en service

Dienstverlening & Service

Als gemeente zijn wij er voor u. Wij vinden het dan ook belangrijk u zo goed mogelijk van dienst te zijn: snel, flexibel en klantgericht. Wij ontvangen graag uw mening over onze dienstverlening. Met deze informatie kunnen wij namelijk aan de slag om onze dienstverlening nog beter af te stemmen op uw wensen en behoeften.

U kunt onze dienstverlening beoordelen

In de hal van ons gemeentehuis kunt u na uw bezoek aan het gemeentehuis laten weten hoe tevreden u bent over de manier waarop u geholpen bent. Ook op onze website kunt u laten weten of u tevreden bent over de gevonden informatie. Wij stellen het zeer op prijs als u onze dienstverlening beoordeelt.

Hoe werkt het?

Na een bezoek aan de balie treft u op de weg naar buiten een touchscreen aan. Het gebruik ervan is simpel en snel. U beoordeelt de dienstverlening op basis van smiley’s en beantwoordt enkele aanvullende vragen. Door te kiezen voor een groen, oranje of een rode smiley kunt u op een eenvoudige manier uw mening geven over de snelheid, de ontvangst, de wijze waarop uw vraag is behandeld en of er bijvoorbeeld goed naar u geluisterd is.
De resultaten worden dagelijks gemeten en verwerkt in een rapportage.

Afbeelding van de touchscreen beoordelen dienstverlening

En wat vindt u van onze website?

Ook als u onze website bezoekt, kunt u bij het producten en diensten laten weten of u over de gevonden informatie tevreden bent. De werkwijze is hetzelfde. De vragen (3) zijn dan toegespitst op de kwaliteit en de bruikbaarheid van de informatie op de website.

Anoniem

Uw reactie is altijd anoniem, tenzij u ons laat weten wie u bent of wanneer u specifiek verzoekt om contact met u op te nemen.

Wat doen wij met uw reactie?

Uw reactie geeft ons inzicht in die zaken die we kunnen verbeteren of juist goed doen. Eenvoudige aanpassingen zijn vaak snel te maken. Soms kost het meer inspanning en dus ook tijd (of geld) om zaken aan te passen naar uw wensen.                

Servicenormen

Voor een optimale dienstverlening hebben wij algemene servicenormen vastgesteld. Daarin staat hoe en wanneer u ons kunt bereiken: aan de receptie, telefonisch, schriftelijk en via internet.

  • Wij zijn van maandag tot en met vrijdag open van 9.00 – 12.30 uur.
  • Bovendien kunt u ook op donderdagmiddag bij ons terecht:
    van 14.00 - 20.00 uur bij balie Burgerzaken
    van 14.00 - 17.00 uur bij het Wmo-loket en de overige afdelingen
    (van 17.00 tot 19.00 uur op afspraak)
  • We pakken de telefoon op van maandag tot en met donderdag
    van 8.30 – 17.00 uur en op vrijdag tot 16.00 uur.
    Natuurlijk is de eenheid Burgerzaken tijdens de avondopenstelling ook telefonisch bereikbaar tot 20.00 uur.
  • Heeft u klachten of meldingen over bijvoorbeeld een scheefliggende stoeptegel of een kapotte lantaarn?
    Bel dan op werkdagen tussen 9.00 – 13.00 uur met het serviceteam: (0544) 39 32 00, of maak een melding
  • We bellen u terug als we u niet direct kunnen helpen.
  • We reageren binnen 10 werkdagen op brieven.
  • We reageren binnen 2 werkdagen op e-mails.
  • U kunt ons ook via Twitter bereiken (@Gem_OostGelre). We reageren zo snel mogelijk op uw vraag.

Heeft u tips of suggesties?

Heeft u tips en suggesties om onze service te verhogen? Dan horen wij dit graag. Dit kan persoonlijk bij de ambtenaar in kwestie, telefonisch, schriftelijk of via de e-mail (gemeente@oostgelre.nl).

Wilt u een officiële klacht indienen?

Wilt u een officiële klacht indienen, dan kan dat bij onze klachtencoördinator. Lees hier meer over het indienen van een officiële klacht.