Werken bij de gemeente

Ruimte, jezelf zijn, je eigen verantwoordelijkheden. Dat is de inspirerende belofte van de gemeente Oost Gelre. Een jonge, aantrekkelijke gemeente, waar de wederzijdse band met mensen warme aandacht heeft. En waar je volop gelegenheid en kansen krijgt je ideeën, initiatieven en plannen voor de toekomst waar te maken. Kortom, wat een ruimte om te groeien, te werken en te wonen, wat een ruimte om te leven! Hieronder vind je meer informatie over het werken bij de gemeente Oost Gelre. Voor meer informatie kun je ook contact met onze personeelsadviseurs opnemen.

Wat maakt werken bij Oost Gelre aantrekkelijk?

De gemeente Oost Gelre is een jonge gemeente, waar de wederzijdse band met mensen warme aandacht heeft. Werken bij de gemeente Oost Gelre betekent dat je een directe invloed uitoefent op de maatschappij en dat je altijd oog hebt voor onze burger.

Bewegingsruimte

Zo’n 180 medewerkers benutten hun talenten om onze burgers zo goed mogelijk van dienst te zijn. Een goede kwaliteit van dienstverlening is dan ook voor ons vanzelfsprekend! Werken bij Oost Gelre betekent dat je veel verantwoordelijkheid en vrijheid krijgt om je werk uit te voeren. Onze afdelingshoofden geven je de ruimte om te groeien. Werken bij Oost Gelre betekent dus bewegingsruimte voor jou!

Organisatieschema

In onderstaand pdf vind je ons organisatieschema.

Organisatieschema Oost Gelre (pdf - 189 kB)

Arbeidsvoorwaarden

Werken bij Oost Gelre betekent dat je beschikt over goede arbeidsvoorwaarden. Bij ons krijg je de ruimte om jezelf te ontwikkelen. We investeren in persoonlijke opleidingen en organisatiebrede trainingen. We kennen een 36-urige werkweek, die je flexibel kunt indelen. Wil je alle arbeidsvoorwaarden nalezen? Kijk dan op de site van CAR -UWO (Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling en Uitwerkingsovereenkomst).

Vacatures

Als er een vacature is, dan nodigen wij je graag uit hierop te solliciteren. Klik op het tabblad Vacatures voor ons actuele vacatureaanbod.

Open sollicitaties kun je sturen naar sollicitaties@oostgelre.nl.

Wij zoeken voor de afdeling Onderwijs, Welzijn en Zorg een

Beleidsmedewerker jeugd (B)

Voor 28 uur per week, voor de duur van een jaar met uitzicht op vast.

Oost Gelre is een prachtige gemeente in het oosten van Nederland met bijna 30.000 inwoners. De gemeente wordt gevormd door twee grote en zes kleine kernen met ieder hun eigen identiteit (Harreveld, Mariënvelde, Zwolle, Lievelde, Vragender en Zieuwent), samen met het tussenliggende landschap. De gemeente is groen vanwege veel agrarisch gebied en kent economische activiteiten gericht op nieuwe technologie zoals het verduurzamen van energie. Oost Gelre kent een rijk verenigingsleven, waardoor onze organisatiekracht groot is. Op het gebied van cultuur, welzijn en sport is er een divers aanbod. Wij zijn verder een gemeente die zich extern sterker wil neerzetten. Vanuit eigen kracht zoeken wij de samenwerking met buurgemeenten en andere partners.

Onze organisatie van ongeveer 190 medewerkers kenmerkt zich door een platte structuur met professionals die de verantwoordelijkheid en het vertrouwen krijgen van het management en de directeur. In onze ondernemende organisatie heeft iedereen veel vrijheid van handelen. We werken duidelijk resultaatgericht waarbij wij aansluiten bij de vraag van de inwoners, ondernemers en andere maatschappelijke organisaties. Ruimte, jezelf zijn, je eigen verantwoordelijkheden. Dat is de inspirerende belofte van de gemeente Oost Gelre. Een jonge, informele gemeente, waar de wederzijdse band met mensen warme aandacht heeft. Bij ons krijg je volop gelegenheid en kansen om je ideeën, initiatieven en plannen voor de toekomst waar te maken. Het vakgebied jeugd is volop in ontwikkeling.

Je taken

Je adviseert het college en de organisatie over de operationele en tactische ontwikkeling van de jeugdhulp en het preventieve jeugdbeleid Dit doe je in overleg met je collega-beleidsmedewerkers Jeugd, Wmo en Participatie, zowel lokaal als in (sub)regionaal verband. de nadruk hierbij ligt   op de transformatie van de jeugdhulp. Je initieert en begeleidt diverse projecten. Voorbeeld van projecten zijn: de inzet van een praktijkondersteuner huisarts jeugd-GGZ, het doorontwikkelen van het Preventie Platform Jeugd en het ontwikkelen van integrale onderwijszorgarrangementen.

Intern draag je bij aan het verstevigen van de samenwerking tussen het Jeugdloket, het Wmo-loket en de Sociale Dienst Oost Achterhoek.

Je werkt mee aan het optimaliseren van de werkwijze van het Jeugdloket en het Ondersteuningsteam jeugd en gezin (Oost Achterhoek) en het optimaliseren van  diverse werkprocessen.

Je organiseert thema-avonden en ben je voorzitter bij diverse bijeenkomsten. Je signaleert mogelijkheden en knelpunten binnen jouw vakgebied en doet hiervoor (verbeter)voorstellen op tactisch/operationeel niveau.

Je profiel

We zoeken een positief ingestelde verbinder die van aanpakken weet. Je kijkt met een brede blik naar het complexe krachtenveld. Je kunt makkelijk schakelen tussen de soms zeer uiteenlopende taken en verantwoordelijkheden waarbij je oog blijft houden voor verschillende belangen en de vraag achter de vraag. Je beschikt over een sterk analytisch vermogen. Initiatief nemen past bij je, evenals effectief samenwerken in een dynamische omgeving waarbij je ook je goede onderhandelingsvaardigheden inzet. Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en doorzettingsvermogen. Ook heb je een goed gevoel voor de politiek en bestuurlijke wensen.

Je beschikt over een relevante afgeronde Hbo-opleiding. We hebben een sterke voorkeur voor iemand met een ruime kennis en ervaring op het vakgebied en met de (gemeentelijke) overheid.

Arbeidsvoorwaarden

Wij werken vanuit onze kernwaarden; uitnodigend, aandachtig en eerlijk. Je kunt rekenen op een afwisselende, zelfstandige functie in een informeel team. Wij zijn een vooruitstrevende organisatie met een prettige werksfeer. Je ervaart veel vrijheid in het organiseren van je werk.

De werkzaamheden zijn gewaardeerd in functieschaal 10. Je wordt ingeschaald op basis van je opleiding en ervaring. Het salaris bedraagt minimaal € 2.675,00 (aanloopschaal 9) en maximaal € 4.362,00 (functieschaal 10) bij een 36-urige werkweek.

Daarnaast bieden wij goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een vrij besteedbaar budget boven op je brutosalaris van ruim 17% (IKB). Dit budget kun je voor een groot deel naar je eigen wensen vormgeven. Zo kun je extra vakantie-uren kopen of het budget laten uitbetalen voor extra inkomen.

Sollicitatie

Solliciteer met een sollicitatiebrief en cv via sollicitaties.034908@werkeningelderland.nl. We ontvangen je sollicitatie graag vóór 19 december 2019. De sollicitatiegesprekken vinden plaats op 23 december 2019.

Wil je meer informatie over de inhoud van de functie? Neem dan contact op met Petra Sasse, afdelingshoofd Onderwijs Welzijn en Zorg, telefoonnummer (0544) 39 36 17.

Vragen over de werving-/selectieprocedure stel je aan Lisette Gerritsen, personeels- en organisatieadviseur, telefoonnummer (0544) 39 34 23.

We vragen aan nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Het kunnen overleggen van deze VOG is een voorwaarde om bij ons te werken.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.

Wij zoeken voor de afdeling Onderwijs, Welzijn en Zorg een

Wmo-consulent

(consulent publieke dienstverlening A)

voor 32 uur per week, voor de duur van een jaar

Oost Gelre is een prachtige gemeente in het oosten van Nederland met bijna 30.000 inwoners. De gemeente wordt gevormd door twee grote en zes kleine kernen met ieder hun eigen identiteit (Harreveld, Mariënvelde, Zwolle, Lievelde, Vragender en Zieuwent), samen met het tussenliggende landschap. De gemeente is groen vanwege veel agrarisch gebied en kent economische activiteiten gericht op nieuwe technologie zoals het verduurzamen van energie. Oost Gelre kent een rijk verenigingsleven, waardoor onze organisatiekracht groot is. Op het gebied van cultuur, welzijn en sport is er een divers aanbod. Wij zijn verder een gemeente die zich extern sterker wil neerzetten. Vanuit eigen kracht zoeken wij de samenwerking met buurgemeenten en andere partners.

Onze organisatie van ongeveer 190 medewerkers kenmerkt zich door een platte structuur met professionals die de verantwoordelijkheid en het vertrouwen krijgen van het management en de directeur. In onze ondernemende organisatie heeft iedereen veel vrijheid van handelen. We werken duidelijk resultaatgericht waarbij wij aansluiten bij de vraag van de inwoners, ondernemers en andere maatschappelijke organisaties. Ruimte, jezelf zijn, je eigen verantwoordelijkheden. Dat is de inspirerende belofte van de gemeente Oost Gelre. Een jonge, informele gemeente, waar de wederzijdse band met mensen warme aandacht heeft. Bij ons krijg je volop gelegenheid en kansen om je ideeën, initiatieven en plannen voor de toekomst waar te maken.

Je taken

Als Wmo-consulent behandel je aanvragen voor Wmo-voorzieningen zoals rolstoelen, hulp bij het huishouden, begeleiding en woonvoorzieningen. Je legt huisbezoeken af. In het overleg met de bewoner verhelder je de hulpvraag. Je gaat samen op zoek naar een passende oplossing. Hierbij kijk je naar de mogelijkheden binnen het netwerk van de bewoner en kijk je naar de mogelijkheden om gebruik te maken van aanwezige voorliggende mogelijkheden. Je geeft indicatieadviezen af aan de hand van wet- en regelgeving en het gemeentelijke beleid.

Je overlegt regelmatig met je collega’s om af te stemmen. Ook verstrek je in deze functie informatie aan burgers, zorgaanbieders en overige ketenpartners.

Je profiel

Je bent een collega die op klantgerichte wijze omgaat met de burger. Je krijgt mensen mee door motiverende gespreksvoering; je motiveert de burger om eigen oplossingen te (onder)zoeken, het eigen netwerk te benaderen en gebruik te maken van aanwezige voorliggende mogelijkheden. Ook kun je goed omgaan met irreële verwachtingen. Je hebt een helicopterview en kunt snel schakelen. Je beschikt over een goed analytisch vermogen en bent in staat de vraag achter de vraag te achterhalen. Processen kun je doorzien en daar stuur je op. Initiatief nemen past bij je, net zoals goed samenwerken en functioneren in een dynamische omgeving. Je hebt kennis van de doelgroepen (mensen met verstandelijke en/of lichamelijke beperkingen, psychische, psychiatrische of psychogeriatrische aandoeningen). Je bent een teamplayer, die graag nauw samenwerkt in een sociaal team met Wmo- en jeugdconsulenten, cliëntondersteuners en loketmedewerkers. Je werkt nauwkeurig, bent besluitvaardig en we kunnen een hoge mate van zelfstandigheid van je verwachten.

Je beschikt over een relevante opleiding op Hbo-niveau. Ervaring in het taakveld Wmo met bijbehorende wet- en regelgeving is een must. Ervaring met de applicatie S4SR is een pre.

Arbeidsvoorwaarden

Wij werken vanuit onze kernwaarden; uitnodigend, aandachtig en eerlijk. Je kunt rekenen op een afwisselende, zelfstandige functie in een informeel team. Wij zijn een vooruitstrevende organisatie met een prettige werksfeer. Je ervaart veel vrijheid in het organiseren van je werk.

De werkzaamheden zijn gewaardeerd in functieschaal 9. Je wordt ingeschaald op basis van je opleiding en ervaring. Het salaris bedraagt minimaal € 2411,00 (aanloopschaal 8) en maximaal € 3.929,00 (functieschaal 9) bij een 36-urige werkweek.

Daarnaast bieden wij goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een vrij besteedbaar budget boven op je brutosalaris van ruim 17% (IKB). Dit budget kun je voor een groot deel naar je eigen wensen vormgeven. Zo kun je extra vakantie-uren kopen of het budget laten uitbetalen voor extra inkomen.

Deze functie wordt ingevuld op basis van een payroll constructie. Dat houdt in dat je in dienst komt bij een payrollaanbieder, namelijk Driessen HRM, en via hen bij ons aan het werk gaat.

Sollicitatie

Solliciteer met een sollicitatiebrief en cv via sollicitaties.034909@werkeningelderland.nl

We ontvangen je sollicitatie graag vóór 18 december 2019. De sollicitatiegesprekken vinden plaats op 9 januari 2020.

Wil je meer informatie over de inhoud van de functie? Neem dan contact op met Petra Sasse, afdelingshoofd Onderwijs Welzijn en Zorg, telefoonnummer (0544) 39 36 17. Vragen over de werving-/selectieprocedure stel je aan Lisette Gerritsen, personeels- en organisatieadviseur, telefoonnummer (0544) 39 34 23.

We vragen aan nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Het kunnen overleggen van deze VOG is een voorwaarde om bij ons te werken.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.

Studenten zijn van harte welkom bij Oost Gelre! Je kunt op één van de 4 afdelingen veel kennis en ervaring op doen voor je verdere (studie)loopbaan. Je ervaart hoe het is om bij een gemeente te werken en je levert een bijdrage aan onze dienstverlening. Jij kan van ons leren, maar wij ook van jou! We maken dan ook graag tijd en energie vrij om je te begeleiden.

Lees het ervaringsverhaal van stagiaire Marlot van Balveren: Stage bij de gemeente: ‘Veel diverser dan ik dacht!’ (pdf - 168 kB)

Meld je aan!

Hebben we je interesse gewekt? Je kunt contact opnemen met onze contactpersoon voor stages en afstudeeropdrachten Wenke Jansen, tel. (0544) 39 35 25, e-mail: w.jansen@oostgelre.nl.
Je mag ook gelijk het sollicitatieformulier stage of afstudeeropdracht invullen. Mail het formulier samen met je cv naar sollicitaties@oostgelre.nl en we nemen contact met je op!

Sollicitatieformulier stage of afstudeeropdracht (OpenDocument Text - 87 kB).