Problemen met inloggen via DigiD

Problemen met inloggen vanaf 11 juni 2019

Bij onze Online Aanvraagformulieren maakt u gebruik van DigiD. In juni 2019 heeft DigiD de PKIOverheid-certificaten die gebruikt worden om de DigiD-inlogschermen en digid.nl te beveiligen vervangen.
Mocht u gebruikmaken van een verouderd besturingssysteem dan wordt deze niet meer ondersteund door de certificaten en kunt u bij ons niet meer inloggen met DigiD.
U komt niet meer op het inlogscherm of www.digid.nl terecht. U krijgt alleen een algemene foutmelding van de browser te zien.
Dit geldt alleen voor het apparaat waarmee u op dat moment probeert in te loggen.

Wilt u weten hoe u de update kunt uitvoeren? Kijk dan hieronder bij Vragen en oplossingen.

Vragen en oplossingen

Welk besturingssysteem voldoet?

Om in te kunnen loggen met uw DigiD moet u minimaal beschikken over één van de volgende besturingssystemen:

Voor uw computer
Windows 7 / 8.1
Windows 10
OSX 10.9.4 of hoger

Voor mobiele apparaat
iOS 7 of hoger
Android 6 of hoger

Daarnaast moet u uw browser updaten naar de meest recente versie.

Hoe kan ik controleren of mijn besturingssysteem en software voldoen aan de minimale eisen?

Om te controleren of uw besturingssysteem en browser voldoen aan de minimale eisen gaat u naar de volgende website: https://test.g3-ev.pkioverheid.nl/.
Ziet u vervolgens twee groene vlakken, dan voldoen uw besturingssysteem en browser aan de minimale eisen.

Wat kunt u doen?

Update uw besturingssysteem en ook uw browser naar de meest recente versie. Raadpleeg de handleiding of de helpfunctie van uw besturingssysteem en browser om de update uit te voeren.
Of log in met een ander apparaat dat wel over het juiste besturingssysteem en browser beschikt.